2009..The year of Em+K

..Så nærmer det seg enden på en epoke. Min kjære K flytter tilbake til Tigerstaden, og jeg blir igjen her i Kongens by.. Det er merkelig hvordan jeg hadde et ganske utmerket liv før K satte sine ben inn i det. Jeg hadde gode venner og var på byen stort sett hver helg. Men allikevel, Tromsøværingen har satt sine spor. Selvom jeg er veldig glad for mine venner her i København, fikk K meg til å forstå at jeg savner de absolutt bestevenner som jeg har i Norge og som jeg har fått i K. De som man bare klikker med. Som man ikke trenger å planlegge med. De som er lik meg på et nivå som gjør hverdagen til noe helt annet og helgene til noe mye morsommere. De man kan fortelle alt, uten at de holder det mot deg. De du ikke trenger å fortelle noen ting, men som allikevel forstår. De er sjelden vare. De er veldig verdifulle.


En positiv ting med at K flytter, er at jeg kan ta bedre vare på mine andre venner. De som jeg har neglisjert ganske bra etter at K kom. Fordi jeg ikke gidder å planlegge hele tiden. Man kan nesten si at jeg har vært kjærestekjedelig. Bare uten kjæresten. Kanskje heter det å være singelkjedelig, når man bare vil drikke, danse, treffe folk og se fabolous ut, istedet for å drikke kaffe på kafé eller rødvin hjemme i stuen hos en venninne..Jepp, jeg kaller det singelkjedelig.

Når K reiser ser jeg for meg Carlsberg og meg dansende rundt i høye hæler på Da Vinci eller Karriere etter en lang dag med Shopping. Carlsberg, Prince Silver og jeg på Obelix en sen fredag kveld. Carlsberg, meg og fotball på The Globe. Gløgg, Øl og jeg på tivoli. Carlsberg, Sig, potetgull, boller og jeg i Kongens have en deilig sommerdag og ikke minst Kaffe, Scones og jeg på Baresso en søndag ettermiddag etter en lang gåtur langs søerne sammen med Prince Silver... Alle senarioer med "all by my self" spillende i bakgrunnen.. Oh the pain, oh the sadness, oh my god how sad am I??? Ok, jeg vil nok klare meg fint, men allikevel - jeg kommer til å savne K!

Så held og lykke, kjære K - dette var bare en ode til deg og hva du har betydd for meg! Når alt kommer til alt er dette innlegget en blanding av stolthet over at du kommer deg videre her i verden, og sørgmodighet fordi det betyr at du forlater meg. Men jeg skal jo også videre - jeg har jo også planer, så kanskje er vi reunited igjen om ikke så lenge..for hvem vet vel hvor man ender opp her i verden?
Så de neste 3 ukene skal vi ut og oppleve alt vi kan oppleve, feste så mye vi kan feste, shoppe så mye man kan shoppe uten penger og gå så mye som bare vi kan gå.

Og ikke minst skåle for 2009 - the year of Em & K - jeg er sikker på at 2010 bringer mye nytt og spennende inn i våre liv; )

-Em-

1 comments:

Lisa \ Eliver said...

Ka skjer me bloggen no som Karianne fløtte???


Post a Comment

 

Home | Top