I think I`m in love..

..eller det har jeg vært i lang tid. Men jeg tror allikevel det er skjebnen. Lars Saabye Christensen har jo lenge vært min store forfatter-helt. Har lest alle bøkene hans 15 ganger tror jeg. Siden jeg var 13 eller noe. Utenom Herman, den likte jeg ikke. Amatøren var den første boken jeg leste, og den er intet mindre enn fantastisk - fortsatt den dag i dag!

Trodde aldri jeg skulle finne en ny Saabye - men en jul for to år siden var han der. Johan Harstad! Jeg leste Hässelby på en dag - fabelaktig! Så leste jeg resten også - Buzz Aldrin til sist. Begynte i omvendt rekkefølge liksom - against the stream. MEN skjebnen kommer inn der jeg oppdaget at vi ble født på samme dag, i samme år - MÅ bety noe, det er jeg sikker på. Skal snart til Stavanger der han er født - this calls for investigation.

- Em-

0 comments:

Post a Comment

 

Home | Top