Vakre Køben (K-22.10.09)

Jeg skrev jeg skulle poste noe om vakre Køben, og selvsagt holder jeg mitt ord! En av de beste tingene med Købehavn er Søene. Det er flere innsjøer som går fra Østerbro til Vesterbro- og er mye brukt av joggere, turgåere, syklister (og de er det mange av:) osv.
Jeg elsker å gå rundt der, høre på musikk og bare nyte byen. Egentlig så kan det sammenlignes littegranne med Central Park i NY- det er en type oase i byen.


Bildene er tatt en flott søndag etter en hærlig brunch på Blågårdsplass.

Som de fleste vet er det mange bra shoppingmuligheter her, og en av de er en interiørbutikk som heter Norman (selvsagt liker jeg det...;) og ligger i Østerbrogade, rett ved Søene og som du kan lese mer om her. De har masse flotte ting der, men en ting som er litt morsomt er at når de har stengt så setter de opp en utstilling midt i inngangspartiet. Det vil si at de ikke kan ha det der når butikken er åpen (for da kommer ikke folk seg inn i butikken, som jo ikke er så heldig for de), men når den er stengt så får de vist fram utstillingen sin- og de bytter den alltid ut- liker konseptet:)!
Jeg bor i trolig byens mest stille strøk- som for Em er uforståelig... men jeg synes nå det er skikkelig koselig der, stille- ja, men veldig koselig, litt engelsk stil på husene.
Sees;)

-K-

0 comments:

Post a Comment

 

Home | Top