Nord Norge (K- 18.10.09)

Til tross for at jeg er fraflyttet, er Nord Norge selvsagt en del av meg. Jeg elsker Tromsø i januar når lyset begynner å komme tilbake, og det kan være superkaldt, masse snø og det arktiske lyset på dagen,

og helt stjernklart og nordlys på kvelden (les: etter klokken 14...).

Nå er det jo ikke til å stikke under en stol at det er langt nord... og dermed av og til regelrett drittvær der oppe, som jeg må si jeg ikke savner i det hele tatt...


En av de plassene hvor jeg også har røtterne mine fra er Lyngen! DN.no hadde en superbra artikkel om blant annet Lyngsalpene, som du kan finne her, og det er ikke vanskelig å se at dette er lille himmel- (bildene er fra Lyngen Lodge:)




Nå er jeg nok (desverre?!) blitt ei byjente, men jeg får fortsatt en vannvittig ro av å være der. Var der i sommer, fikk gått i fjellet med mamma og bare slappet helt av. Det er veldig godt å komme hjem til naturen- som en balanse til det å leve i København;)
(disse bildene har jeg tatt, de skal Lyngen Lodge slippe å stå for)
Jeg skal poste et innlegg om vakre København også, byen fortjener sin hyllest:)!

-K-

2 comments:

Anonymous said...

åh, hærlige nord-norge <3


Karianne said...

Ikke sant:) må jo skryte litt;)


Post a Comment

 

Home | Top